Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017

Το διαδίκτυο αποθεώνει Τούρκο σεφ, αλλά όχι γι' αυτό που νομίζεις

Το διαδίκτυο αποθεώνει Τούρκο σεφ, αλλά όχι γι' αυτό που νομίζεις
http://m-agapi.blogspot.gr/



Ο Τούρκος σεφ που έγινε viral για τον τρόπο που αλατίζει το κρέας και επειδή έχει μετατρέψει την μαγειρική σε παιχνίδι (Pics + Vid)

Ένας Τούρκος σεφ ζει τα δικά του 15' λεπτά δημοσιότητας, καθώς οι χρήστες του διαδικτύου παρακολουθούν κάθε του κίνηση και νέα ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο σταρ αυτής της εβδομάδας ονομάζεται Nusret Gökçe και εκτός από την εντυπωσιακή του εμφάνιση, η οποία δύσκολα περνά απαρατήρητη, έχει κάνει το διαδίκτυο να ασχολείται μαζί του για τις μαγειρικές του ικανότητες και συγκεκριμένα για τον τρόπο, με τον οποίο αλατίζει το κρέας
Αυτή του η ικανότητα του χάρισε το παρατσούκλι Salt Bae, με τους ακολούθους του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αυξάνονται κατά δεκάδες χιλιάδες
Ο Nusret Gökçe είναι το πρώτο, διασημότερο Meme για τη νέα χρονιά, καθώς το στιγμιότυπο όπου αλατίζει το κρέας με το δικό του μοναδικό τρόπο έχει "πειραχθεί" ήδη εκατοντάδες φορές.



Ξεχάστε αυτά που γνωρίζατε για το κάπνισμα




Ξεχάστε αυτά που γνωρίζατε για το κάπνισμα


Περίπου 151 χιλιόμετρα δυτικά της Ζυρίχης. Στις όχθες της λίμνης Neuchatel της Ελβετίας, εκεί που η εντατική έρευνα για τα καπνικά προϊόντα επόμενης γενιάς χτυπά «κόκκινο» και 400 περίπου επιστήμονες από όλο τον κόσμο, βάλθηκαν να αντιστρέψουν τα αρνητικά στατιστικά και να πείσουν τον πλανήτη να «σβήσει» το τσιγάρο. Εκεί που τα νούμερα ίσως μοιάζουν παραπάνω από αμείλικτα. Μέχρι το 2025, οι καπνιστές θα ανέρχονται σε περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο, ενώ το ετήσιο ποσοστό διακοπής καπνίσματος αγγίζει μόλις το 2% παγκοσμίως.
AdTech Ad

Υπάρχει τρόπος να αναχαιτιστεί το ποσοστό των καπνιστών ή έστω, να μειωθεί η βλάβη στον ανθρώπινο οργανισμό για τις εκατοντάδες εκατομμύρια των ανθρώπων που θα συνεχίσουν να καπνίζουν τις επόμενες δεκαετίες; Μπορούμε άραγε να σταθμίσουμε τον κίνδυνο από τα 7.000 επιβλαβή συστατικά του τσιγάρου που εκλύονται κατά την καύση του; Και τελικά, υπάρχει ένα προϊόν νικοτίνης που να έρχεται πιο κοντά στη συνήθεια του καπνιστή, βάζοντας προσωρινά άνω τελεία στο κάπνισμα;
Οι απαντήσεις είναι θετικές. Και προέρχονται από την καρδιά ενός από τα μεγαλύτερα ερευνητικά κέντρα στην Ε.Ε. που ανήκει στην Philip Morris International και ακούει στο όνομα Cube. Στο γυάλινο μεταμοντέρνο πολυώροφο κτίριο του ομώνυμου καντονίου (Neuchatel), η μεγαλύτερη καπνοβιομηχανία στον κόσμο που - εξαιρώντας την Κίνα - κατέχει το 28,7.% του μεριδίου της αγοράς και «τζιράρει» 850 δισ. σε πωλήσεις ετησίως, επιχειρεί τη δική της «αυτοκάθαρση», σχεδιάζοντας ένα σύγχρονο κόσμο, χωρίς καύση και άρα τσιγάρα.
Εκεί βρέθηκε το NEWS 247. Στα «σπλάχνα» της γέννησης του πρωτοποριακού προϊόντος μειωμένου κινδύνου ((Reduced Risk Product - RRP) ονόματι IQOS που ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο έκανε το ντεμπούτο του στην ελληνική αγορά. Εμείς καταφέραμε να τρυπώσουμε στα «άδυτα» των εργαστηρίων, παρακολουθήσαμε τεστ δοκιμών σε τυχαίο δείγμα καπνιστών και συνομιλήσαμε με επιστημονικούς υπεύθυνους και ερευνητές για το τι είναι τελικά τα λεγόμενα heatsticks (όπως είναι η επίσημη ονομασία των νέων ράβδων καπνού, που θα αντικαταστήσουν τα τσιγάρα), ποιες οι επιπτώσεις στον ανθρώπινο οργανισμό, αλλά και ποια τα αντανακλαστικά του επαναστατικού προϊόντος στις διεθνείς αγορές.

«Από την αρχική ιδέα έως το λανσάρισμα του τελικού προϊόντος πέρασαν παραπάνω από 8 χρόνια, ενώ η PMI επένδυσε κοντά 3 δισ. δολάρια σε εξοπλισμό και επιστημονικό προσωπικό από 30 διαφορετικά πεδία (γιατροί, βιολόγοι, τοξικολόγοι, μαθηματικοί, χημικοί, φυσικοί κ.ά) και από 39 διαφορετικές εθνικότητες, για να μπορούμε σήμερα να μιλάμε για το IQOS. Πριν από 10 χρόνια παρουσιάσαμε στην αγορά το Heatbar που ωστόσο, δεν έτυχε ιδιαίτερης απήχησης στο κοινό. Από τότε εργαζόμαστε εντατικά στη μετεξελιγμένη ιδέα, αυτή του IQOS», θα σημειώσουν ερευνητές και στελέχη, που εργάζονται στο Cube της Ελβετίας.
Η σπουδαία επιστημονική ανακάλυψη υπέρ των «θεριακλήδων» αλλά και της δημόσιας υγείας, φαίνεται ότι έχει έναν απώτερο στόχο. «Φιλοδοξία μας είναι να πείσουμε όλους εκείνους που επιμένουν να καπνίζουν, να αντικαταστήσουν τα καιόμενα με μη καιόμενα προϊόντα το συντομότερο δυνατό», σημειώνει ο CEO της Philip Morris International, Ανδρέας Καλαντζόπουλος, ενώ όπως δήλωσε πρόσφατα σε συνέντευξή του στο BBC «η νέα τεχνολογία αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την οριστική κατάργηση του συμβατικού τσιγάρου».

Τι είναι όμως το IQOS και πώς χρησιμοποιείται;

Το «κλειδί» στη διαφορετικότητα του νέου προϊόντος από τα παραδοσιακά τσιγάρα ή τα e-cigarettes είναι ότι δεν κάνουμε πια λόγο για τσιγάρο, αλλά για προϊόν που λειτουργεί χωρίς καύση. Ακόμη καλύτερα, μιλάμε για ένα προϊόν που απαλλάσσει τον καπνιστή από τον αναπτήρα και το τασάκι μια για πάντα, καθώς το heatstick (αντί τσιγάρου) που τοποθετείται στο ηλεκτρονικό gadget δεν καίγεται, αλλά θερμαίνεται σε θερμοκρασία κατά πολύ χαμηλότερη, με αποτέλεσμα η στάχτη να καθίσταται πλέον ανύπαρκτη.

Το IQOS χωρίζεται σε τρία μέρη: Τη συσκευή θέρμανσης, την μπαταρία και το heatstick – ράβδος καθαρού καπνού (που περιέχει καπνά και της  βορείου Ελλάδος).
Η μπαταρία σε μέγεθος κινητού έξυπνου τηλεφώνου φορτίζει την ηλεκτρονική θήκη και στη συνέχεια, ο χρήστης τοποθετεί μία μικροσκοπική ράβδο καπνού που μέχρι στιγμής κυκλοφορεί σε τρεις γεύσεις (ελαφρύ, κανονικό και με γεύση  μέντα). Η συσκευή θερμαίνει τη ράβδο καπνού (heatstick) και τελικά παράγεται το αερόλυμα, προσφέροντας μία καπνική εμπειρία παραπλήσια με το συμβατικό κάπνισμα. Η κάθε ράβδος καπνού έχει διάρκεια 6 λεπτών. Όταν ολοκληρωθεί η θέρμανση, η ένδειξη της συσκευής από πράσινη γίνεται κόκκινη. «Η διάρκεια του κάθε heatstick είναι επίσης προϊόν έρευνας», συμπληρώνουν στελέχη της Παπαστράτος στο NEWS 247, οπότε και τα 6 λεπτά δεν είναι καθόλου τυχαία.
Σημαντική λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά: Οι μικρές ράβδοι καπνού, που εισάγονται στη συσκευή IQOS θερμαίνονται περίπου στους 300 βαθμούς Κελσίου, έναντι των 900 βαθμών που προκαλούνται κατά την καύση τσιγάρων (αυτή είναι η θερμοκρασία που παράγεται κατά τη διάρκεια μιας τζούρας).
Οπότε και η επόμενη εύλογη ερώτηση είναι, εάν υπάρχουν και ποια τελικά τα οφέλη από τον νέο τρόπο καπνίσματος. «Λόγω της μη καύσης του καπνού απελευθερώνονται πολύ λιγότερες τοξικές ουσίες, όπως πίσσα, υδροκυάνιο και μονοξείδιο του άνθρακα», σημειώνουν ερευνητές.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα τω ερευνών της PMI, οι καπνιστές εισπράττουν μεν την ίδια ποσότητα νικοτίνης, αλλά από 90% έως και 95% λιγότερες τοξικές ουσίες από αυτές που παράγονται κατά την καύση του καπνού ή του τσιγαρόχαρτου και ευθύνονται για σοβαρές ασθένειες στον ανθρώπινο οργανισμό.

Επιπροσθέτως, από τις κλινικές μελέτες που έχει πραγματοποιήσει η PMI, παρατηρήθηκε ότι στον οργανισμό του καπνιστή που έχει υιοθετήσει το IQOS στην καθημερινότητά του, ανιχνεύονται τα ίδια επίπεδα τοξικών ουσιών με κάποιον που έχει διακόψει οριστικά το κάπνισμα για την ίδια χρονική περίοδο.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, μηδαμινό και αμελητέο εμφανίζεται το ενδιαφέρον μη καπνιστών να ξεκινήσουν το IQOS από περιέργεια ή άλλο λόγο.

Παρά τα παραπάνω, οι άνθρωποι της PMI μάς ενημέρωσαν ότι σε καμία περίπτωση δεν προωθούν το προϊόν στην ελληνική αγορά ως προϊόν λιγότερο βλαβερό από το κάπνισμα, αφού αυτό δεν επιτρέπεται από τη νομοθεσία, αλλά ως προϊόν εναλλακτικό του καπνίσματος.
Σε κάθε περίπτωση, με δεδομένο ότι η εταιρία θα περιμένει την ολοκλήρωση και την αξιολόγηση όλων των προγραμματισμένων μελετών, πριν προβεί σε τέτοιους ισχυρισμούς, το μέλλον αναμένεται με πολύ ενδιαφέρον από τους σημερινούς καπνιστές.

Το IQOS και οι πωλήσεις ανά τον κόσμο

Η συσκευή θέρμανσης καπνού «ταξιδεύει» ήδη από το 2014 σε Ιαπωνία (περιοχή Ναγκόγια) και Ιταλία (περιοχή Μιλάνου), το 2015 «προσγειώθηκε» σε Σουηδία, Ρωσία, Πορτογαλία και Ρουμανία, ενώ στις αρχές του 2016 διείσδυσε στη αγορά του Κιέβου της Ουκρανίας, σε Γερμανία, Δανία και Μόναχο, με επιπλέον 20 αγορές να μπαίνουν στη λίστα της PMI μέχρι τα τέλη του 2016.
Συνολικά, 4.200 σημεία πώλησης έχουν προστεθεί στο «βιογραφικό» του IQOS, ενώ ναυαρχίδα αναδεικνύεται η Ιαπωνία. Υπολογίζεται ότι στη Ναγκόγια, μία επαναστατική ηλεκτρονική συσκευή πωλείται κάθε δέκα δευτερόλεπτα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι από το φθινόπωρο του 2014 όπου πρωτοκυκλοφόρησε το προϊόν και μέσα σε έναν χρόνο απέσπασε μερίδιο αγοράς 0.8%, πάνω δηλαδή από το επίπεδο του 0.5% που θεωρείται το μίνιμουμ για την καθιέρωση ενός νέου προϊόντος. Έπειτα, λανσαρίστηκε σε όλη τη χώρα και το φθινόπωρο του 2016 το μερίδιο αγοράς στην Ιαπωνία ξεπέρασε το 5%, με τα σημερινά επίπεδα να κυμαίνονται περίπου στο 7.2%.

Για την κάλυψη μάλιστα της διαρκώς αυξανόμενης ζήτησης, η PMI ολοκλήρωσε το 2016 επένδυση ύψους 500 εκατ. ευρώ στην Μπολόνια της Ιταλίας, με ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής αποκλειστικά θερμαινόμενων καπνικών προϊόντων.
«Στόχος βέβαια του 2017 είναι να προστεθούν 15 επιπλέον νέες αγορές στο παιχνίδι και τη φιλοσοφία των μη καιόμενων προϊόντων», αναφέρουν στελέχη της PMI.
Όσον αφορά στην Ελλάδα, πλέον η Αθήνα διαθέτει τρία καταστήματα πώλησης συσκευών IQOS (στη συμβολή των οδών Πανεπιστημίου και Βουκουρεστίου, στο «Τhe Mall Athens» και τη Φιλοθέη, ενώ pop up κατάστημα άνοιξε πρόσφατα και στη Γλυφάδα) αλλά και το e-shop για online παραγγελίες, www.iqos.gr. Τα δε ειδικά «heatsticks» διανέμονται από την Παπαστράτος Α.Β.Ε.Σ. και πωλούνται σε περίπου 600 σημεία λιανικής πώλησης στην Αθήνα.
Αυτό που μένει να δούμε στην πράξη είναι η απήχηση στην ελληνική αγορά, ενώ με αγωνία αναμένονται οι επόμενες επιχειρηματικές και καινοτόμες ιδέες που σκοπεύει να λανσάρει η PMI εν ευθέτω χρόνω.



Το κρυμμένο μυστικό της κορυφής του Πύργου του Άιφελ

Το κρυμμένο μυστικό της κορυφής του Πύργου του Άιφελ


Περίπου 317 εκατομμύρια ευρώ θα κοστίσει η ανακαίνιση του Πύργου του Άιφελ, οι εργασίες του οποίου θα διαρκέσουν 15 χρόνια και θα αναδείξουν και ένα καλά κρυμμένο μυστικό του που ελάχιστοι ήξεραν μέχρι σήμερα

Πνοή σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα του Παρισιού, το σύμβολο της γαλλικής πρωτεύουσας και σημείο συνάντησης των «εραστών», θα δώσει η απόφαση της δημάρχου Αν Ινταλγκό για την ανακαίνιση του Πύργου του Άιφελ, σε μία προσπάθεια να διεκδικήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, τους οποίους διεκδικούν και άλλες πόλεις όπως το Λος Άντζελες και η Βουδαπέστη. Η απόφαση θα ληφθεί τον Σεπτέμβριο του 2017, ενώ το Παρίσι έχει θέσει υποψηφιότητα και για την οργάνωση της World Expo 2025, μαζί με το Μάντσεστερ και την Οσάκα.
AdTech Ad

Το φιλόδοξο αυτό σχέδιο αναμένεται να στοιχίσει περίπου 317 εκατ ευρώ, οι εργασίες θα διαρκέσουν 15 χρόνια και θα περιλαμβάνουν τη βελτίωση των χώρων υποδοχής, όπως των ταμείων και των ανελκυστήρων, την αναβάθμιση της ασφάλειας λόγω του φόβου τρομοκρατικών επιθέσεων στα αξιοθέατα του Παρισιού, καθώς και ριζικές αλλαγές στον φωτισμό.
Το «σήμα κατατεθέν» του Παρισιού επισκέπτονται κάθε χρόνο πάνω από 7 εκατ. τουρίστες, με ετήσια έσοδα 82 εκατ. ευρώ. Όπως έγραψε η δήμαρχος της πόλης Αν Ινταλγκό στο Twitter: "Ακούω ότι το Παρίσι έχει χάσει τη λάμψη και την ελκυστικότητά του και αυτό δεν είναι αλήθεια. Οι Παριζιάνοι μπορούν να αναδείξουν την πόλη τους, χωρίς να καταστρέψουν την ιστορία τους".
Όσοι έχουν πάει στο Παρίσι, αλλά και ακόμα και αυτοί που το έχουν δει μόνο σε φωτογραφίες ή σε ταινίες, θεωρούν τον Πύργο του Άιφελ σύμβολο του έρωτα και του ρομαντισμού, αναπόσπαστο κομμάτι της γαλλικής πρωτεύουσας. Αυτός μάλιστα που τον οραματίσθηκε, τον σχεδίασε και τον κατασκεύασε, ο μηχανικός Γκουστάβ Άιφελ, αρχικά τον είχε παρομοιάσει με τις πυραμίδες, ενώ είχε προβλέψει από την αρχή ότι θα γίνει το αγαπημένο αξιοθέατο τόσο των Παριζιάνων, όσο και των επισκεπτών της πόλης.
Και έτσι ακριβώς έγινε! Με κάποιες δυσκολίες φυσικά! Όταν ολοκληρώθηκαν τα έργα ο Πύργος του Άιφελ αποτελούσε το ψηλότερο κτήριο που κατασκευάστηκε από άνθρωπο, ξεπερνώντας το μνημείο της Ουάσινγκτον, ενώ κράτησε αυτό τον τίτλο για τέσσερις δεκαετίες. Σε όλη τη διάρκεια του 20ού αιώνα ο Πύργος έζησε στιγμές «δόξας», ενώ το 2000, με την αρχή του Μιλένιουμ, προστέθηκαν περίπου 20.000 λαμπτήρες, με αποτέλεσμα να φωτίζεται μοναδικά κάθε βράδι σε όλο το Παρίσι.

Το μυστικό της κορυφής του Πύργου


Ο Πύργος του Άιφελ ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου του 1889 και ο δημιουργός του, Γκουστάβ Άιφελ, τον είχε σχεδιάσει για τον εορτασμό της 100ής επετείου της Γαλλικής Επανάστασης. Στα εγκαίνιά του ο Άιφελ δεν αποκάλυψε σε κανέναν ότι είχε δημιουργήσει ένα μικρό προσωπικό διαμέρισμα στην κορυφή του Πύργου. Το διαμέρισμα βρίσκεται στο τρίτο επίπεδο του Πύργου, με ταπετσαρίες και ακριβά για την εποχή τους έπιπλα και ένα πιάνο. Ο Άιφελ υποδεχόταν εκεί εκλεκτούς καλεσμένους, όπως τον εφευρέτη Τόμας Έντισον.
Οι πόρτες του διαμερίσματος άνοιξαν τα τελευταία χρόνια στο κοινό, το οποίο μπορεί να θαυμάσει το μυστικό διαμέρισμα του Πύργου του Άιφελ και τα δυο κέρινα ομοιώματα του Άιφελ και του Έντισον. Στην αρχή οι Γάλλοι δεν ήταν ιδιαίτερα θετικοί με αυτή την περίεργη κατασκευή. Αρχιτέκτονες και διανοούμενοι της εποχής όπως οι Σαρλ Γκουνό και Αλέξανδρος Δουμάς, υπέγραψαν ένα κείμενο διαμαρτυρίας αποκαλώντας τον Πύργο "άχρηστο και τερατώδη".
Στη διάρκεια του Α' Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου, από την κορυφή του στέλνονταν ειδικά σήματα, που κατεύθυναν τα γαλλικά στρατεύματα στην πρώτη γραμμή.
Ο Πύργος ήταν προγραμματισμένο να κατεδαφισθεί έπειτα από 20 χρόνια και η περιοχή να επιστραφεί στην πόλη του Παρισιού. Αυτό όμως κατέστη αδύνατον, λόγω του τεράστιου μεγέθους του, αλλά και για τον λόγο ότι χρησίμευε για την επικοινωνία στο Παρίσι από το 1909. Ήδη από το 1910 η διεθνής Υπηρεσία Ώρας τον χρησιμοποιούσε για ραδιοφωνικές εκπομπές και ως παρατηρητήριο.



 







Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2017

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΥΛΟΣ «Οχτώβρης», του Κώστα Τζατζάνη

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΥΛΟΣ «Οχτώβρης», του Κώστα Τζατζάνη


Το μυθιστόρημα του Κώστα Τζατζάνη «Οχτώβρης», αποτελεί, ουσιαστικά, ένα επαναστατικό μανιφέστο. Ο συγγραφέας ξεκινάει από τη Γαλλική Επανάσταση (1789). Μνημονεύει πολλάκις την Οκτωβριανή Επανάσταση των Μπολσεβίκων (1917). Καταγράφει τα παγκόσμιου βεληνεκούς πολιτικά γεγονότα μέχρι και σήμερα.



Παράλληλα, πραγματοποιεί ένα χρονικό άλμα στο μέλλον, (μέχρι το 2060), για να περιγράψει με τη φαντασία του τις ανά την υφήλιο επαναστατικές εξελίξεις, που οδήγησαν στη μεγάλη ανατροπή. Δηλαδή, στην κατεδάφιση του καπιταλισμού σ΄ ολόκληρο τον πλανήτη και την εγκαθίδρυση του σοσιαλισμού.
Ακολουθεί η παράθεση κειμένων από το βιβλίο προκειμένου ο αναγνώστης να πάρει την πρώτη γεύση.
Κίνα
Σ΄ ένα κείμενο 13 σελίδων γίνεται ειδική αναφορά στους Κινέζους με τις εξής επισημάνσεις:
«Δεν μπορεί να ΄ναι τόσο παράξενοι, τόσο διαφορετικοί από μάς, να πιστεύουνε πιο τυφλά από μάς στον Βούδα ή στην παντοδυναμία του Μάο και να κάνουν τα παράξενα και έκτροπα της Πολιτιστικής Επανάστασης, όπως μας έδειχνε η καπιταλιστική προπαγάνδα σ΄ ένα καλοβαλμένο φιλμ (…), με κείνον τον ηθοποιό τον θηλυκωτό (…). Δεν μπορεί να΄ ταν τόσο παράλογοι στην Πολιτιστική Επανάσταση.
» Ή μπορεί και να΄ ταν. Γιατί οι Ερυθροί Χμερ αποκλείεται να τράβηξαν και μέχρι την τερατογέννεση;
» Στην Κίνα, πάντως, υπήρχε μία ιδιόρρυθμη ιστορική σοβαρότητα από πολύ παλιά. Μπορεί να υπήρξε παραποίηση του Σοσιαλισμού. Άλλωστε η ίδια η πορεία του περιείχε ιδιόμορφες συνθήκες, αλλά ήταν Σοσιαλισμός, μέρος του Σοσιαλισμού που γνωρίσαμε τον 20ό αιώνα. Μαζί με τους Μάο, Τίτο, Τσαουσέσκου και Χότζα».
Μετά από ένα ταξίδι στην Κίνα, κάπου το 2008, ο κ. Τζατζάνης κατέγραψε τις εντυπώσεις του ως εξής:
«Η εξουσία εκεί κράταγε. Είχε δεθεί γερά τώρα ένα πανίσχυρο κατεστημένο. (…). Κι άρχισε αυτή η εξουσία, για να επιζήσει, να κάνει κι άλλα επικίνδυνα για τη μαρξιστική προοπτική πράγματα, στην συνδιαλλαγή της με τους καπιταλιστές. Να έρχεται σε επαφή με πανίσχυρα οικονομικά συμφέροντα. (…). Βέβαια, κράταγε τις ισορροπίες. Ήταν ο αντισταθμιστικός ιστορικός παράγοντας, δεν έκαναν ό,τι ήθελαν οι Αμερικάνοι. (…).
» Τέλος πάντων, αυτοί έτσι προχώρησαν. Συνέχεια του Υπαρκτού Σοσιαλισμού, συνέχεια του Μάο, κράτησαν την εξουσία. Αλλά έγιναν και κατεστημένο στην κορυφή, που κυριαρχούσε στον λαό και όχι εκείνο το θαυμάσιο σύμπλεγμα κόμματος-λαού, που το πρωτοπεριγράψανε οι κλασσικοί του μαρξισμού, πρωτοεφαρμόστηκε με το Λένιν και έγινε ο ιστορικός δυναμίτης που  θαυματούργησε.
» Και η εξουσία αυτή απομακρυνόταν και δω όλο και περισσότερο από τον λαό. Το πάθημα της Σοβιετίας με τον Γκορμπατσόφ και τον Γέλτσιν τους απέτρεπε να πάρουν τον ίδιο δρόμο».
Χριστός, Μωάμεθ, Βούδας και Βράχμα
Σ΄ ένα κεφάλαιο, με τίτλο «βλάσφημη απομυθοποίηση», ο κ. Τζατζάνης φαντάζεται τον Χριστό, τον Μωάμεθ, τον Βούδα και τον Βράχμα «να τα πίνουν με κουτσομουρίτσες σε μία θαυμάσια παραλία, σε νησί του νότιου Ειρηνικού».
Ο μεταξύ των τεσσάρων φανταστικός διάλογος είναι ακατάλληλος για θρησκευόμενους.
Οι Ισλαμιστές
Ο συγγραφέας χαρακτηρίζει «θρησκευτική τερατογέννεση» την εμφάνιση των τζιχαντιστών τα τελευταία χρόνια. Σ΄ αυτή την περίοδο «ανδρώθηκε ένας παγκόσμιος αντίποδας πολιτισμού, που αγκάλιαζε ό, τι προοδευτικό έβγαζε κάθε γωνιά της Γης, από τη Γη του Πυρός ως το Βλαδιβοστόκ κι΄ απ΄ τη Γροιλανδία ως τη Νέα Ζηλανδία. Απ΄ τους διανοούμενους του Μπαλί, της Τεχεράνης, της Μπουχάρα και του Πεκίνου, μέχρι τους Γερμανούς, Αμερικάνους, Έλληνες, Βραζιλιάνους και Λάπωνες. Οι διανοούμενοι του Κομμουνιστικού Κινήματος προβληματίζονταν έντονα πάνω στα σχετικά φαινόμενο. (…). Ξανάπιασαν λοιπόν τον μίτο της Αριάδνης απ΄ τον Μαρξ» και τη ρήση του «η θρησκεία είναι το όπιο του λαού».
«Στη φάση εκείνη τον προβληματισμών», συνεχίζει ο ίδιος, «έβγαινε και από άλλες μεριές η ανάγκη πολιτικής προώθησης του χωρισμού της θρησκευτικής δραστηριότητας από την πολιτική και σ' αυτό ανταποκρινόταν επαρκώς το οργανωμένο Κομμουνιστικό Κίνημα και οι ηγεσίες του. «Χωρισμός Εκκλησίας-Κράτους» λέγαμε στην Ελλάδα. «Ν΄ ασχολούνται οι πιστοί του Κορανιού με τη σωτηρία της ψυχής τους και όχι με τα πολιτικά», λέγανε με έμφαση στο Ιράν. Τα πράγματα ήταν ενιαία παρά τις διαφορές μορφής. Και στον Δυτικό «προηγμένο» κόσμο και στην Αφρική και στην Ασία και σε όλη τη Γη.
» Ο Μπεν Λέμπα με τους δικούς του προχωρούσαν περισσότερο. Είχαν κατασταλάξει σε έναν καμβά προπαγάνδας, που απευθυνόταν στους ίδιους τους πιστούς». Ένα απόσπασμα:
«Δεν επεμβαίνουμε στη θρησκεία σας, έχουμε τις απόψεις μας για αυτήν, αλλά εμείς θεωρούμε, ότι βασική ιστορική κατάκτηση είναι η ελευθερία των ιδεών. Χύθηκε πολύ αίμα γι΄ αυτήν σ΄ όλη τη Γη. (…). Και σ' αυτό παλεύουμε όλοι. Κι η θρησκεία, που είναι ενάντια σ' αυτό, είναι ουσιαστικά πολιτική, είναι προσπάθεια επικράτησης, είναι εχθρική προς την ανθρωπότητα».
Κάνοντας έναν εικονικό άλμα προς το έτος 2030 ο κ. Τζατζάνης αναφέρεται στην πρώτη συνδιάσκεψη κινημάτων κοινωνικής και εθνικής απελευθέρωσης, με τίτλο:
«Ο ρόλος της θρησκείας στον Μουσουλμανικό κόσμο, κομμάτι μιας γενικότερης αντιδραστικής επέλασης».
Στη συνδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε, υποτίθεται, στο Αλγέρι, «παρευρέθηκαν» Μουσουλμάνοι αντιπρόσωποι από όλα τα μέρη της Γης.  Ανάμεσα τους και 20 Έλληνες. Παρά τα επεισόδια, που προκάλεσαν φανατικοί μουσουλμάνοι, η Συνδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε επιτυχώς. Μάλιστα εκδόθηκε διακήρυξη, απευθυνόμενοι «στα αδέλφια μας του Ισλάμ σ’ όλη τη Γη, αλλά και σ΄ όλους του λαούς, θρησκευόμενους ή όχι». Παρατίθεται μια παράγραφος από τη διακήρυξη:
«Σας καλούμε να ξεχωρίσετε τα θρησκευτικά σας καθήκοντα από τους αγώνες κοινωνικής και εθνικής απελευθέρωσης. Αυτοί έχουν τους δικούς τους κανόνες δημοκρατίας και ισότητας, δεν χωράνε καμιά θρησκευτική επιβολή. αδυνατίζουν από τον θρησκευτικό διχασμό, ενώ απαιτούν ενότητα του λαού, όλων των καταπιεσμένων, θρησκευόμενων, αλλόθρησκων και άθεων. Έχουμε αιματηρή εμπειρία αιώνων, άλλωστε, όπου οι εχθροί μας, οι ιμπεριαλιστές, παίζουν πολύ καλά πάνω στις θρησκευτικές διαφορές των καταπιεσμένων λαών μας».
Προσωπικά εκτιμώ, πως η προαναφερόμενη παράγραφος αποτελεί την πεμπτουσία ολοκλήρου σχεδόν του βιβλίου.
Νίκος Πηγαδάς
Απόμαχος δημοσιογράφος

ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΑΤΖΑΝΗΣ
Κομμουνιστής, συνταξιούχος αρχιτέκτονας-πολεοδόμος, δόκτορας γεωγραφίας. Μέλος του γαλλικού Κ.Κ. το 1970, της αντιδικτατορικής ΕΦΕΕ και της Οργάνωσης Παρισιού του ΚΚΕ από το 1973.
Συμμετέχει από χρόνια στο μαζικό κίνημα. Για πέντε θητείες δημοτικός σύμβουλος Πειραιά. Μέλος της Επιτροπής Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μια πενταετία. Σήμερα είναι γενικός γραμματέας του Δ.Σ. της ΕΣΤΑΜΕΔΕ (μηχανικών) και πρόεδρος της Επιτροπής Ειρήνης Πειραιά.


Το όνειρο ενός γελοίου

Το όνειρο ενός γελοίου


«Στην πραγματικότητα είμαστε όλοι αυτόχειρες. Ζούμε την ζωή μας όχι όπως θα θέλαμε, αλλά όπως πρέπει, όπως συμφέρει, όπως βολεύει. Γινόμαστε ξένοι προς αυτήν, αποκομμένοι και απαθείς, ανίκανοι να αντιδράσουμε ακόμα και όταν ο κόσμος καταρρέει. Αν όμως ένα όνειρο αρκούσε για να αλλάξει τα πράγματα;». Ο Θωμάς Κινδύνης επιστρέφει μετά από τρία χρόνια στη σκηνή για να μας μεταφέρει ένα από τα σημαντικότερα έργα του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, «Το όνειρο ενός γελοίου», στο «Θέατρο Μορφές Έκφρασης» σε σκηνοθεσία Άννας Σεβαστής Τζίμα.



Εκπτωτικά Πακέτα & Online Σύγκριση. Η φθηνότερη Ασφάλεια Αυτοκινήτου!



Ένα όνειρο γίνεται αιτία να αλλάξει ένας άνθρωπος για πάντα. Ένας άνθρωπος που μέχρι εκείνη τη νύχτα, προετοιμαζόταν για να βάλει τέλος στη δίχως νόημα ζωή του. 



Από το όνειρο και μετά, θα παλέψει για έναν κόσμο διαφορετικό.
 Έναν κόσμο τόσο απίστευτα όμορφο και αληθινό, που μόνο ένας γελοίος άνθρωπος θα μπορούσε ποτέ έστω και να πιστέψει ότι μπορεί να υπάρξει! Γραμμένο το 1877, «Το όνειρο ενός γελοίου»αποτελεί ένα αριστούργημα γραφής και πλοκής που οδηγεί τον θεατή βήμα βήμα από έναν κόσμο εχθρικό για τον άνθρωπο, κενό από αξίες και ιδανικά, έναν κόσμο που βρίσκεται στο ζενίθ της αυτοκαταστροφικής του μανίας, στην άλλη πλευρά – εκεί όπου η ζωή είναι γεμάτη, η ευτυχία πηγάζει από την αγάπη που κρύβουμε μέσα μέσα μας και ο άνθρωπος μπορεί να επικοινωνεί, να νιώθει, να χαίρεται που υπάρχει και να ζει αληθινά. Ο Θωμάς Κινδύνης, υπεύθυνος για διασκευή του κειμένου και την ερμηνεία, μιλά στο ethnos.gr γι αυτό το «όνειρο»


Υπάρχει ένα όνειρο που θα αρκούσε για να αλλάξει τα πράγματα στις ζωές μας. Και ποιο είναι αυτό; Είναι το όνειρο εκείνο που θα μας αποκαλύψει την αλήθεια. Κι αυτή η αλήθεια είναι απλή και ξεκάθαρη θα μπορούσαμε να την διατυπώσουμε έτσι: να αγαπάμε τον πλησίον μας σαν τον εαυτό μας, αφού πρώτα βρούμε τον εαυτό μας. Αυτό είναι όλο κι όλο τίποτα άλλο δε χρειάζεται, απολύτως τίποτα. Είναι μια χιλιοειπωμένη αλήθεια που όμως δεν έγινε βίωμα ποτέ! Ας κάνουμε το όνειρο αυτό αλήθεια με το να ξανακοιτάξουμε τον άλλον στα μάτια, να αρχίσουμε να τον ακούμε και να του δίνουμε εκείνα που μπορεί να βιώσει εύκολα. Ο άνθρωπος είναι κατά βάση καλός ας τον δούμε έτσι και όχι σαν μηχανή ή σαν ένα μέσο για να κάνουμε τη δουλειά μας. Και τότε όλα θα μεταμορφωθούν όπως σ' ένα όνειρο.
Επιστρέφετε στο θέατρο μετά από τρία χρόνια. Σε τι σας έκανε σοφότερο αυτή η αποχή από τη σκηνή; Tρία χρόνια είναι και πολλά και λίγα. Όμως αυτό που μ' έκανε σοφότερο είναι που είδα τους μαθητές μου να αλλάζουν και να πλησιάζουν την ευτυχία. Να γίνονται σοφότεροι και πιο ικανοί και για τους εαυτούς τους αλλά και για να μπορούν να βοηθούν άλλους. Έχω δημιουργήσει τον «Αρμονικό Κύκλο» όπου παράλληλα με το θέατρο οι μαθητές μου μπορούν να αποκτήσουν τη γνώση του εαυτού.
«Το όνειρο ενός γελοίου» είναι ένα εμβληματικό έργο ενός μεγάλου συγγραφέα. Πόσο σημαντικό είναι το ανέβασμα τέτοιων έργων σήμερα; Σε μια εποχή που βασιλεύει η σύγχυση, η αυτοκαταστροφική μανία και μια προσπάθεια να εξευτελιστεί κάθε ιερό και όσιο, μόνο έργα μεγάλων ποιητών και συγγραφέων που εμπνέουν και καθοδηγούν, δίνοντας λύσεις, πρέπει να ανεβαίνουν. Πρέπει πάλι να οριοθετήσουμε την Τέχνη. H Τέχνη οφείλει να προσφέρει αισθητική και η αισθητική είναι ομορφιά, αρμονία, ελπίδα. Τέτοια συστατικά σε μεγάλα κλασσικά έργα τα βρίσκουμε. Ο Ντοστογιέφσκι εκτός από μεγάλος συγγραφέας είναι ένας μύστης, ένας προφήτης και ένας ανακουφιστής πόνου στη μεγάλη τραγωδία του ανθρώπου.




Η Κλέλια Ρένεση είναι η μούσα του Manu Chao Ολόγυμνη η Κλέλια Ρένεση στο νέο βίντεο κλιπ του συντρόφου της, Manu Chao

Η Κλέλια Ρένεση είναι η μούσα του Manu Chao Ολόγυμνη η Κλέλια Ρένεση στο νέο βίντεο κλιπ του συντρόφου της, Manu Chao

Η όμορφη ηθοποιός φαίνεται να κολυμπά ολόγυμνη μέσα στη θάλασσα

Η Κλέλια Ρένεση, η Ελληνίδα ηθοποιός που έκλεψε την καρδιά του Manu Chao, είναι η  πρωταγωνίστρια του νέου του βίντεο κλιπ για το τραγούδι «Moonlight Avenue». Το τραγούδι είναι το πρώτο ντουέτο της ηθοποιού και του Γάλλου -με ισπανική καταγωγή- τραγουδιστή, που γνωρίζει επιτυχία σε όλο τον κόσμο.



Στο βίντεο κλιπ, η Κλέλια Ρένεση εμφανίζεται ολόγυμνη να κολυμπά μέσα στη θάλασσα. Οι υποβρύχιες λήψεις, αποτυπώνουν μοναδικά το καλλίγραμμο κορμί της όμορφης ηθοποιού. 



Η Κλέλια Ρένεση μοιάζει να απολαμβάνει την επαφή της με το νερό, ενώ στα πλάνα που βρίσκεται έξω από τη θάλασσα, κάθεται τοπλες, επάνω σε έναν βράχο και προσποιείται ότι παίζει με μία κιθάρα.

Σε άλλες σκηνές, σαφώς μικρότερης διάρκειας, φαίνεται ολόγυμνος και ο Manu Chao.

 

Tόσο οι ρυθμοί του τραγουδιού, όσο και το βίντεο κλιπ «μυρίζουν» καλοκαίρι. Κάποιες μάλιστα σκηνές, μοιάζουν να είναι βγαλμένες από την ταινία «Γαλάζια Λίμνη».



Η σχέση του Manu Chao και της Κλέλιας Ρένεση, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2015. Η Ελληνίδα ηθοποιός και ο 55χρονος Γάλλος τραγουδιστής, θέλησαν να κρατήσουν τη σχέση τους μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. 

Ο φωτογραφικός φακός σπάνια τους έχει απαθανατίσει μαζί. Πέρυσι τον Ιανουάριο όμως, ο φωτογραφικός φακός τους είχε «τσακώσει» στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» όπου αντάλλασσαν καυτά φιλιά, λίγο πριν ο Manu Chao, ταξιδέψει στο Παρίσι.
  
Η Κλέλια Ρένεση και ο Manu Chao στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»


Όταν ο Manu Chao έρχεται στην Ελλάδα, μένει στο σπίτι της αγαπημένης του, στο Παγκράτι. Απολαμβάνουν χαλαρές βόλτες στην περιοχή ενώ πολλές φορές ανεβαίνουν πίσω από το Καλλιμάρμαρο για να δουν την μοναδική θέα της Ακρόπολης.

Σε μία από τις βόλτες τους στο Παγκράτι


Φτιάξε τα διασημότερα κοκτέιλ μόνη σου

Φτιάξε τα διασημότερα κοκτέιλ μόνη σου


Kiwi Martini (Ακτινίδιο)

Θα χρειαστείς:
  • 90 γραμ. βότκα
  • ½ ακτινίδιο
  • ½ κουτ. γλ. ζάχαρης που θα την έχεις αραιώσει σε λίγο νερό
  • 1 φέτα ακτινίδιο για γαρνίρισμα
Ρίξε το ακτινίδιο μαζί με το σιρόπι ζάχαρης στο μπλέντερ και χτύπησε τα για λίγο. Πρόσθεσε λίγα παγάκια και την βότκα. Αφού τα χτυπήσεις καλά σούρωσε το σ´ ένα παγωμένο ποτήρι για κοκτέιλ. Διακοσμήστε το με τη φέτα ακτινίδιο.

Fruit Punch

  • 1 λίτρο φρέσκο χυμό πορτοκάλι
  • 1 λίτρο χυμό από cranberries
  • ½ λίτρο χυμό ανανά
  • Χυμό 5 φρέσκων λεμονιών
  • 1 λίτρο λεμονίτα
  • Παγάκια
Πριν ετοιμάσετε το κοκτέιλ να τα έχετε βάλει όλα τα συστατικά στο ψυγείο για αρκετή ώρα. Ρίξτε όλους τους χυμούς σε ένα μπολ και ανακατέψτε καλά. Προσθέστε την λεμονίτα . Δοκιμάστε κι αν χρειάζεται προσθέστε κι άλλο χυμό. Βάλτε τα παγάκια στο μπολ και σερβίρετε.

Pina Colada

  • 60 γραμ. ελαφρύ ρούμι
  • 90 γραμ. χυμό ανανά
  • 60 γραμ. Batida de Coco
  • Πάγο
Ανακατέψτε τα συστατικά στο μπλέντερ και σερβίρετε το σε ψηλό ποτήρι. Σερβίρετε με κεράσι και ανανά.

Dirty Banana

  • 40 γραμ. Tia Maria
  • 1 μπανάνα
  • ½ - 2 κουτ. γλ. ζάχαρη
  • Γάλα ή κρέμα γάλακτος
  • Πάγο
Βάλτε όλα τα συστατικά μαζί με τον πάγο στο μπλέντερ. Βάλτε το στο ποτήρι και γαρνίρετε με Τia Maria ή ξύσματα σοκολάτας.

Mojito

  • 40 γραμ. ελαφρύ ρούμι
  • Μία χούφτα φρέσκα φύλλα μέντας
  • ½ lime (γλυκολέμονο)
  • Σόδα
Ανακατέψτε την μέντα, τη ζάχαρη και το ρούμι σ´ένα ψηλό ποτήρι. Ρίξτε στο μπέλντερ το χυμό από το λεμόνι αλλά και τις φλούδες. Θα απελευθερώσουν μία μυρωδιά που θα προσθέσει γεύση στο ρούμι. Γεμίστε το ποτήρι με πάγο και ρίξτε στο τέλος την σόδα και ανακατέψτε.