Οι διακινητές χρησιμοποιούν μικρότερα και ακόμη λιγότερο αξιόπλοα σκάφη από ό,τι μέχρι τώρα και τα γεμίζουν με ακόμη περισσότερους ανθρώπους από ό,τι μέχρι πέρυσι, εξήγησε ο ΔΟΜ. Ο εκπρόσωπος του ΔΟΜ Τζόελ Μίλμαν εκτίμησε πως οι ακόμη πιο ριψοκίνδυνες πρακτικές των διακινητών ενδέχεται να οφείλεται στον «πανικό στην αγορά πως όλο αυτό δεν πρόκειται να κρατήσει πολύ ακόμη», διότι οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών της ΕΕ λαμβάνουν μέτρα για να μειώσουν τη ροή προσφύγων και μεταναστών.
Ο ίδιος επισήμανε πως κατά τα φαινόμενα νέες συμμορίες ελέγχουν τις μεταναστευτικές οδούς της βόρειας Αφρικής. «Υπήρξε μια πολύ αξιοσημείωτη περίοδος στα τέλη της χρονιάς, όταν δεν αναχωρούσαν πλεούμενα από τη Λιβύη και είχαμε ακούσει από τις πηγές μας στη βόρεια Αφρική πως αυτό οφειλόταν σε μάχες ανάμεσα σε φυλές ή ανάμεσα σε συμμορίες για τον έλεγχο της αγοράς», ανέφερε ο Μίλμαν. «Και τώρα που (η διακίνηση) εντείνεται ξανά και μοιάζει να είναι πιο θανάσιμη, αναρωτιόμαστε: ποιος είναι ο χαρακτήρας αυτών των οργανώσεων που ανέλαβαν τη διακίνηση;», πρόσθεσε ο ίδιος.
Η μεταστροφή σε μικρότερα πλεούμενα στα οποία αναγκάζονται να επιβιβάζονται ακόμη περισσότεροι πρόσφυγες και μετανάστες είναι μια τάση η οποία καταγράφεται και στη θαλάσσια οδό από την Τουρκία στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον ΔΟΜ — ο οποίος όμως δεν μπορεί να εξηγήσει γιατί. Η αύξηση των θανάτων τον Ιανουάριο δεν οφείλεται στην αύξηση της κίνησης συνολικά.
Ο αριθμός των αφίξεων στην Ελλάδα και την Ιταλία, αντιθέτως, ήταν ο χαμηλότερος από τον Ιούλιο του 2015, καθώς ανήλθε σε συνολικά 55.528 πρόσωπα και στις δύο χώρες μεταξύ 1ης και 28ης, κατά τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο Οργανισμός.
Πέρυσι 1 εκατομμύριο άνθρωποι — ένας αριθμός που αποτελεί ιστορικό ρεκόρ — έκαναν τον διάπλου της Μεσογείου. Ο αριθμός αυτός ήταν υπερπενταπλάσιος εκείνου του 2014. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς ο ΔΟΜ εκτιμά πως 805 άνθρωποι πέθαναν στην ανατολική Μεσόγειο και 2.892 άνθρωποι πέθαναν στην κεντρική Μεσόγειο.
Εξάλλου τους τελευταίους μήνες η αναλογία των παιδιών μεταξύ των ανθρώπων που προσπαθούν να κάνουν τον διάπλου έχει αυξηθεί από το ένα τέταρτο στο ένα τρίτο, με τον Μίλμαν να τονίζει πως σε αρκετές περιπτώσεις οι μισοί και πλέον από τους επιβαίνοντες στα πλεούμενα είναι παιδιά.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου